Labels

Monday, March 7, 2011

Lelaki playboy?

Ouh, tak semua. Aku tahu. Biasanya, kalau perempuan yang patah hati atau break up dengan pasangannya, mesti nak cakap pasal lelaki playboy, curang dan sebagainya. Aku yang sebagai seorang lelaki kadang kala ada juga terfikir macam tu.

LELAKI BERCOUPLE UNTUK PENGALAMAN, PEREMPUAN BERCOUPLE UNTUK MENCARI PASANGAN HIDUPNYA.

Aku nampak. Aku perhatikan. Kebanyakkan sekarang macam ni lah gayanya.

Aku respect dengan kebanyakkan kaum hawa yang berfikiran macam tu. Sekali gus, terserlah kesetiaan, cuba untuk mempertahankan hubungan antara pasangannya. Tapi, ada juga segelintir perempuan yang suka main-mainkan perasaan lelaki.

Okay. Pada mulanya mungkin aku nampak mereka rapat dengan lelaki sebab mungkin kawan-kawan lelaki mereka itu antara rakan sekelasnya. Mungkin juga jirannya. Tapi, kadangkala kalau mereka rapat-rapat, kita yang lelaki ni pun jealous juga. Ingatkan perempuan juga yang ada perasaan jealous? Lelaki juga ada. Mungkin lebih tinggi tahap jealous tu.

Fine. Mungkin sekarang, kebanyakkan perempuan akan cakap lelaki playboy. Tak kesah. Tapi, aku pasti, aku yakin, kalau seorang lelaki tu dah jumpa dengan perempuan yang dia sayang, dia tak akan pandang perempuan lain. Lelaki tu akan sayang perempuan tu seorang saja sampai bila-bila selagi hayatnya ada. Insyaallah.

No comments: